HTML

2012.09.25. 15:47 SchMiki

Debütált az L-Acoustics ARCS WIDE

Egy szelet az ARCSWIFO tortából

ARCSWIDE_ARCSFOCUS_EN_PART-1.jpg

2012 szeptember 14 én érkezett be hozzánk az első ARCS WIDE, FOCUS és SB18m szállítmány, valamint 1-1 pár függesztőeszköz is a hangfalakhoz.

Az FOH felszerelésről:

Magát a hangfalat már régóta vártuk, igazi hiánypótló az L-Acoustics kínálatában. Az ARCS WIDE és FOCUS egy 12”-os mélyhangszóróval és egy 3”-os magassal szerelt, ez utóbbi előtt a gyártó legendás DOSC hullámterelője található. Maga a hangfal passzív hangváltóval épített, így egy útra egy végfokcsatornát használ el. Ilyenformán egy kis rendszerhez 1 db LA4 vagy LA8 processzált teljesítményerősítő is elegendő: az LA végfok egyik bemenetéhez rendelt két kimenet közül egy jut a subra, egy pedig a topra. A WIDE névre hallgató típus 30° x 90° nyitású, míg a FOCUS 15° x 90°.IMG_14372.jpg

 A kétféle hangfal, illetve a sub egy ötletes, a hangfalra integrált riggelőrendszer segítségével kapcsolható össze. Maga a riggelése is rendkívül jól átgondolt, a nagyobb, biamp ARCS II-höz hasonlóan függeszthetjük „állítva” vagy „fektetve”, amire épp az adott helyszínen szükség lehet. De, ezt a hangfalat egy gyári adapter segítségével állványra is helyezhetjük.

Az előzmények: tesztnek igazi lendületet részemről az Age Of Nemesis zenekar koncertje adott, nagyon profi zenészek, nagyon komoly Dream-es zene… mi tagadás, rákattantam, amikor a buli végén bemondta énekesük, Kiss Zoli, hogy lemezbemutató lesz…Már csak azért is, mert szerettem volna megtudni, hogy mennyire lehetséges egy klub nagyságrendű bulit akár nyugati színvonalon megszólaltatni :-)

próba_1.jpg

A zenekarral sikerült megállapodni abban, hogy a tényleges koncert előtt tartunk egy „főpróbát” itt a munkahelyemen, az udvaron. Addigra már tudtam, hogy mi az, amit szívesen használnék majd élesben.  Jó közelítéssel a próbán is összeállt egy hasonló szett. A pult egy SC48-as AVID volt, a front hangot modelleztük SB18 és 112P hangfalak segítségével. A monitor hangfalak, és a mikrofonpark rendelkezésre állt. Monitorügyileg a két szélső (basszusgitár és szóló) a Tervis Audio TA12P modellje volt, az énekhez 12XT, a dobhoz 115XTHiQ került.

sc48.jpgA próba jól sikerült, beállítottuk a pultot, a monitor-szinteket, gyakorlatilag mindent, amit csak lehetett, még a tap-delayt is. Az AVID pultok plug-in-jei között válogatva :-) mindössze néhány Waves segítette a munkát: a két lábdob kapott egy egy kompresszort, a basszus egy bassrider nevű dinamikát, illetve a billentyű csatornájára tettem egy „biztonsági” kompresszort.   

 

Az ARCS WIDE hangját élesben a Városligeti sörsátorban sikerült letesztelnünk, kifejezetten kis rendszerben, azaz oldalanként egy –egy ARCS WIDE, és egy-egy SB28(!)és egy LA8  volt a teljes FOH rendszer. A sub választás a zenei anyag miatt lett a nagyobb, jelen esetben progresszív metál miatt. Nagyon jó volt ezzel a szettel dolgozni, úgy a rendszer hangossága (amit végül is nem használtunk ki, mert sok lett volna), úgy a rendkívüli tisztasága és részletgazdagsága miatt. 

IMG_14373.jpg

  • Talán a zenekar koncert utáni véleménye jobban tükrözheti a minőségről alkotott véleményeket: „ Bitangul szólt a cucc. Köszönjük! Csatlakozom! Tényleg, még ismert háklis fülűek is elképedtek. Köszönjük a lehetőséget!”

 És egy érdekesség, amit még csak érintőlegesen jeleztem: nagyban hozzájárult ehhez a hangzáshoz az Audio-Technica mikrofonpark. A képen látható felszerelés 18 db AT mikrofonnal került kihangosításra: Láb 1 / 2 ATM25, pergő alsó, felső, timbales, és az 5 tam 1-1 ATM350, a 4 db octoban MB5k, a lábcin és a ride AE5100, a 2 overhead pedig ATM450 volt. A gitáralap elé egy ATM650 és egy AE3000 került.

IMG_14400.jpg

És pár szóban a keverőről: Egy, az RHCP turnéból éppen csak visszatért  AVID Profile pultot sikerült kivinni a feladatra. Az Avid pult számomra igazi „szerelem első látásra” volt, és ez az élmény még mindig tart. A pult jól kezelhető,( vicces gombák nőnek rajta) mindent tud, amit egy pultnak tudnia kell, a hangja, dinamikája nagyon komoly… és az már csak hab a tortán, hogy a plug-inek koncerten, élőben mit képesek hozzáadni…

IMG_14389.jpg

Röviden, életem egyik legjobb koncert-keverés élménye volt a városligeti AON buli :-)

Miki

Szólj hozzá!

Címkék: koncert hangosítás dobmikrofon l acoustics


A bejegyzés trackback címe:

https://hangositas.blog.hu/api/trackback/id/tr194802142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.