HTML

2010.03.22. 16:22 SchMiki

Trevis Audio 12P teszt

Új márka feltűnése mindig izgalmas, és persze jó sok előítélettel lehet nekikezdeni az ismerkedésnek. A Trevis Audio név mögött hangfalak szerepelnek, a gyártói honlap szerint aktív és passzív változatok egyaránt léteznek, sőt, installációs célra az alap feketén kívül RAL színekben is kérhetőek a ládák. Bővebb info a gyártói honlapon található, itt: www.trevisaudio.com 

Elsőként „konzerv” körülmények között (udvaron, állványon, CD-vel) hallgattam meg a 8”-os aktív (végfokkal szerelt) modellt. Magamban mosolyogva mentem át, fülemben az L-Acoustics 108P hangjával. Nos, meg kell mondani, az állam leesett.... A megszólalás dinamikája és tisztasága nagyon közel áll a referenciaként jelzett nagynevű vetélytárshoz. Itt már komolyan felébredt a kíváncsiságom, hogy oké, ez tényleg döbbenetesen jó, főleg, ha az árát is összehasonlítjuk a francia eszközével.... A napokban volt lehetőségem arra, hogy 12”-os méllyel, 1,75-ös magassal, Powersoft végfokmodullal szerelt trevis élőben is tesztelhessem. Összehasonlítási alapom itt is a már említett gyártó 12”+3” aktív hangfala volt.

Első benyomásként azt említeném meg, hogy ez a hangfal, a 10kg körüli súlyával mintegy harmada az általam megszokottnak, ezt rögtön komoly pozitívumként értékeltem. A hangfalat egy rock-koncertre vittem el, ahol tudtam, hogy a zenekar „akusztikusan” is elég hangos lesz, azaz a pergő és a gitár tuti ki fog tenni magáért. Biztos voltam benne , hogy rendesen meg kell hajtani a ládákat ahhoz, hogy a dob többi része, a ritmusgitár, a basszus, és az ének-vokál is hallható legyen. Valamint kíváncsi voltam arra is, hogy a kisebb magasnak mennyivel lesz szebb hangja. Ezért, a standard rock csatornakiosztást picit megváltoztattam, és overhead nélkül csak lábcint és ride-ot (alulról) mikrofonoztam be. A hangcucc része volt helyi 600W-os 18”-os subláda. Semmi megfejtést nem csináltam, a végfok DPS-modulján kiválasztottam az X-over presetet, a szintet „0”-ra állítottam. Sem EQ, sem semmi más nem kellett (nem is volt). A beállásnál kiderült, hogy ez a 12”-os láda is igen jól sikerült, meglehetősen könnyedén lehetett dinamikus, dögös dobhangzást csinálni. És valóban, a lábcin, és a ride is kristálytisztán csilingelt, és szépen kihallható maradt akár zúzós számot játszottak, akár könnyedebbet. A lábdobhoz tartozó csattanást is hibátlanul sikerült hozni. A gitárok, énekek vokálok tisztán, és dinamikusan szólaltak meg. Nem szóltam rá a gitárosra, hogy nagyon hangosan játszik, hanem szépen hozzátologattam a „többieket”.... No, ez már az elviselhetetlen közeli hangerő volt, de minden szólt, minden hallatszott, még mindig kiemelhető volt az ének, csak nagyon hangos. Persze, miután „kitesztelgettem” magam, korrigáltunk a színpadi hangerőkön, és így már élvezhető, tisztán szóló koncert lett a végeredmény. Röviden ez is olyan hangfalra sikerült, amivel igen jól lehet dolgozni, rendkívüli módon megközelíti a jelenleg kapható élvonalbeli hangfalakat hangminőség tekintetében. Ehhez viszonyítva az ára igencsak kedvezőnek mondható. Végül egy pozitívum és egy negatívum: A Trevis hangfalak EU-n belüli alkatrészekből, EU-n belüli gyártással készülnek, de sajnos a végfokmodul áramellátása hagyományos műszercsatis, nem powerconos. Aki technikai részleteket, méreteket, árakat stb szeretne megtudni, nézze meg a gyári weboldalt, vagy írjon emailt kérdéseivel nekünk.

 

Szólj hozzá!

Címkék: teszt live hangfal trevis powersoft aktív hangfal


A bejegyzés trackback címe:

https://hangositas.blog.hu/api/trackback/id/tr721859903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása