HTML

2009.02.05. 12:11 SchMiki

MB DK dobszettről

          Schleer Miklós vagyok, az Audmax Kft. élőhangosítással foglalkozó üzletkötője vagy tanácsadója. Jellemzően a hangosító cégekkel való kapcsolattartás, technikai segítségnyújtás (magyarul support) feladatokat látok el, olyan termékcsoportokra koncentrálva, amelyek gyakran fellelhetőek színpadon. (mikrofon, hangfal, végfok, keverő)

Ezek közé tartoznak az Audio-Technica mikrofonjai is. A gyakorlatból eredő tapasztalatokat szeretném a jövőben megosztani veletek is, remélem, hasznát tudjátok majd venni. Annyi lesz az írásmű hiányossága, hogy nem minden mikrofont viszek el magammal koncertre, így nincs minden egyes típusról „kimerítő” gyakorlati ismeretem. Valószínűleg lesznek majd hasonlítgatások konkurens modellekhez is, ezt sajnos nem tudom megúszni ☺
 
Elsőként az MB/Dk5 dobszettről: kissé előítéletesen álltam neki ezzel a hangosításnak, főként az ára miatt, mert úgy gondoltam, hogy ilyen olcsón nem lesz valami jó a szett. A felpattintós dobmikrofontartókat már jól ismertem a Shure hasonló (PG) dobszettjéből, illetve a Sennheiser 604-es mikrofonjáról. Emiatt is bíztam abban, hogy a tamok hagyományos függesztésűek lesznek, mert az átfúratlan testekre elég nehéz felszerelni.... Szerencsém volt, így kinyitottam a koffert és a „használati útmutatónak” megfelelően felrakosgattam a mikrofonokat. Overhead-ként jelen esetben 2 db AE5100 volt nálam, amit a kisklub helyszín miatt lábcin—túloldali over leosztásban tettem fel.
 
A lábdobhoz állványon, a kivágáshoz toltam a mikrofont. Beállásnál első pillanatra nem tűnt meggyőzőnek a hang, de leküzdve a 0dB-s gainszint iránti késztetést,  +3 - +4dB-ig engedtem a jelszintet, így a hiányzó dinamika mellett a hiányzó csattanás hangja is megjött. A pergőn gyakorlatilag nem volt nehéz dolgom, pici magas emeléssel dögös hang jött a mikrofonból. Tamoknál a két kisebb „felső” tammal szintén nem volt semmi különösebb meglepetés, a magas-közép tartomány enyhe emelésével konkrét hang keletkezett. Az oldaltam öblösebb hangját viszont azért nehezebb volt megoldani, mert a tamokra való mikrofon 100Hz alatt kissé szegényes....ide pedig nem árt.... itt a lábdob „standard” beállításához hasonló EQ hozott jó eredményt, azaz a 400Hz körüli orrhangot kicsit kivágva, kis mély-kis magas emeléssel helyreállt a rend. Szóval, kellemeset csalódtam a szettben ekkor.
Ezen felbuzdulva elvittem a nagy szettet, az MB/Dk7-et, amiben 2 db MB4k van pluszban, mintegy overhead–ként. Azért is gondoltam erre, mert tudtam, hogy ezen a helyszínen +48V fantomtáp nem lesz, tehát csak dinamikus, vagy elemes kondi lesz, amit használni tudok. (Ide hoztam még a basszusgitár alap elé Pro25ax-et, hogy legyen, ha kell.) Nos, ebben az esetben azért az kiderült, hogy ha a lábdobban akusztikusan nagyon kevés a mély (hangolatlan, lepukkant darab), akkor azt nem fogom megoldani az MB-vel..... Szerencsére volt egy Pro25ax, amivel ezt át lehetett hidalni, és kellemes meglepetésként a basszusalap előtt igen jól vizsgázott az MB6k, ugyanis nemcsak a testes mélyeket, de a tényleges hangszeres játékot is elég érthetően „áthozta”. A két MB4k, mint overhead szintén elfogadható volt, a cinek csilingelő magasát szépen lehetett hallani. Ez utóbbira azért tökéletes overheadként nem tekintenék, mert arra, hogy a tamok hangját is kiegészítsem velük, nekem nem tetszett a hangja. Mint csak cinekre való mikrofon, jól használható.

 

Sch

Szólj hozzá!

Címkék: dob mikrofon hangosítás mb audio technica dobmikrofon


A bejegyzés trackback címe:

https://hangositas.blog.hu/api/trackback/id/tr53924188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása